کامپیوتر دان کوچک

IT Engineering Of UOZ

کامپیوتر دان کوچک

IT Engineering Of UOZ

افزودن کتابخانه OpenCV به Visual Studio 2013 قسمت اول

سلام، بعد از یه عالمه وقت نبودن گفتم بد نیست یه سر به وبلاگم بزنم... چند وقتی دارم رو بینایی ماشین کار میکنم یه هفته طول کشید تا بتونم کتابخانه ی مورد نظر رو به VS 2013 اضافه کنم(پوستم کنده شد واسه این کار)  اسم این مجموعه آموزش رو به تقلید از یکی از سایت هایی که توشون گشتم میزارم:another machine  learns to see

خب اول بهتره بگم OpenCV چیه:

 

OpenCVیا Open Source Computer Vision مجموعه ای از توابع کتابخانه ای هست که هدف اصلی آن دید بلادرنگ کامپیوتری است؛ یعنی چی؟ یعنی می خواد بهمون کمک کنه که بتونیم برنامه ای بنویسیم که بتونیم با استفاده از ورودی (از دوربین یا امواج و..) بتونه تشخیص اشیاء بده(بطور خلاصه بتونه ببینه).

خب ما میتونیم این کتابخونه رو به برنامه مورد نظرمون(VS ،Pythone، Code:Blocks و..) اضافه کنیم واسه این کار اول باید برنامه OpenCV رو  دریافت کنیم که به تاریخ امروز جدیدترینش 3.1 به تاریخ عرضه 2015/12/21 هستش رو می تونید از این لینک برای پلتفرم تون دریافت کنید، البته می تونید ورژن قدیمی ترش رو هم دانلود کنید(خودم از ورژن 3.0.0 استفاده میکنم) ولی پیشنهاد من به شما استفاده از ورژن 3 به بعده چراکه:

1. مشکلات ورژن قبلی رفع شده

2. برای اضافه کردن به VS نیاز به اضاف کردن توابع کمتری خواهد بود(خواهید دید).

اوه راستی واسه دانلود این برنامه قند شکن! نیاز دارین(واسه من که بدون قند شکن اجازه دانلود نداد)

وبعد از دریافت ونصب OpenCV و ویژوال میریم واسه اضافه کردن این کتابخونه.

نحوه افزودن این تابه را به Visual Studio 2013 و اگه روی Code:Blocks یاد گرفتم تو قسمت دوم میارم(خستم میفهمی!خسته..).

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.